Lembergs cer, ka uzvarēs veselais saprāts un ostu reforma tiks atcelta

Jebkurš domājošs cilvēks saprot, ka ostu reforma ir atceļama, intervijā “Ventas Balss” sacīja Ventspils pilsētas domes deputāts Aivars Lembergs.

Lembergs atzina, ka ir nedaudz optimistisks par ostu reformas atcelšanu, jo “iecerētajā reformā nav nekā racionāla – ne struktūras Ventas osta izveidošanā, ne izslēdzot no ostas pārvaldīšanas pilsētas pašvaldību, pusi no kuras teritorijas aizņem brīvosta.”

“Tas ir pilnīgs absurds! Jebkurš saprātīgi domājošs cilvēks to saprot. Tāpēc arī vēlētājs parādīja sarkano kartīti Konservatīvajai partijai, kura virzīja šo reformu. Bet tas viss notika ar Kariņa Jaunās Vienotības un Nacionālās apvienības atbalstu. Bet viņiem pašreizējā valdošajā koalīcijā ir vairākums. Vai viņi spēs atzīt to, ka ostu reforma bija kļūda? Gudrais atzīst savas kļūdas, bet muļķis uz tām pastāvēs. Tā saucamais jaunais Rīgas un Ventspils ostu pārvaldības modelis pēc būtības ir atgriešanās pie PSRS, kad ostu pārvaldīja valsts uzņēmums – Ventspils (attiecīgi Rīgas) tirdzniecības osta,” izteicās politiķis.

“No 1. janvāra bija jāslēdz Ventspils brīvostas pārvalde un Rīgas brīvostas pārvalde. Tā ir ierakstīts likumā. Taču līdz šim nekas nav un, visdrīzāk, arī netiks slēgts. Ventspilī turpina strādāt divas struktūras – vecā, kas juridiski no 1. janvāra ir likvidēta, un AS Ventas osta, kas tikai tērē naudu un vairāk neko nedara. Reformas rezultātā kravu apgrozījums ostā 2020. un 2021. gadā samazinājās divas reizes. Pagājušajā gadā bija kaut kāds pieaugums, taču tas ir tikai kara dēļ un tāpēc, ka šeit varēja parādīties kravas no Kazahstānas, kuru agrāk nekad nav bijis. Tā ir īslaicīga parādība. Ja Krievija pateiks nevest kravas uz NATO valstīm, bet gan uz Krievijas ostām, tad šo kravu šeit vairs nebūs,” norādīja Lembergs.

Viņš uzsvēra: “Es ļoti ceru, ka uzvarēs veselais saprāts un ostu pārvaldība atgriezīsies pie tās formas, kāda bija līdz ASV sankcijām attiecībā pret Latviju, kas tika ieviestas pēc Latvijas valdības lūguma 2019. gada beigās.”

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here