Lembergs cer, ka uzvarēs veselais saprāts un ostu reforma tiks atcelta

Jebkurš domājošs cilvēks saprot, ka ostu reforma ir atceļama, intervijā “Ventas Balss” sacīja Ventspils pilsētas domes deputāts Aivars Lembergs.

Lembergs atzina, ka ir nedaudz optimistisks par ostu reformas atcelšanu, jo “iecerētajā reformā nav nekā racionāla – ne struktūras Ventas osta izveidošanā, ne izslēdzot no ostas pārvaldīšanas pilsētas pašvaldību, pusi no kuras teritorijas aizņem brīvosta.”

“Tas ir pilnīgs absurds! Jebkurš saprātīgi domājošs cilvēks to saprot. Tāpēc arī vēlētājs parādīja sarkano kartīti Konservatīvajai partijai, kura virzīja šo reformu. Bet tas viss notika ar Kariņa Jaunās Vienotības un Nacionālās apvienības atbalstu. Bet viņiem pašreizējā valdošajā koalīcijā ir vairākums. Vai viņi spēs atzīt to, ka ostu reforma bija kļūda? Gudrais atzīst savas kļūdas, bet muļķis uz tām pastāvēs. Tā saucamais jaunais Rīgas un Ventspils ostu pārvaldības modelis pēc būtības ir atgriešanās pie PSRS, kad ostu pārvaldīja valsts uzņēmums – Ventspils (attiecīgi Rīgas) tirdzniecības osta,” izteicās politiķis.

“No 1. janvāra bija jāslēdz Ventspils brīvostas pārvalde un Rīgas brīvostas pārvalde. Tā ir ierakstīts likumā. Taču līdz šim nekas nav un, visdrīzāk, arī netiks slēgts. Ventspilī turpina strādāt divas struktūras – vecā, kas juridiski no 1. janvāra ir likvidēta, un AS Ventas osta, kas tikai tērē naudu un vairāk neko nedara. Reformas rezultātā kravu apgrozījums ostā 2020. un 2021. gadā samazinājās divas reizes. Pagājušajā gadā bija kaut kāds pieaugums, taču tas ir tikai kara dēļ un tāpēc, ka šeit varēja parādīties kravas no Kazahstānas, kuru agrāk nekad nav bijis. Tā ir īslaicīga parādība. Ja Krievija pateiks nevest kravas uz NATO valstīm, bet gan uz Krievijas ostām, tad šo kravu šeit vairs nebūs,” norādīja Lembergs.

Viņš uzsvēra: “Es ļoti ceru, ka uzvarēs veselais saprāts un ostu pārvaldība atgriezīsies pie tās formas, kāda bija līdz ASV sankcijām attiecībā pret Latviju, kas tika ieviestas pēc Latvijas valdības lūguma 2019. gada beigās.”

Foto: F64

Jaunākie raksti

Skultes termināļa aktualitāte ir zudusi

Skultes sašķidrinātās gāzes termināļa aktualitāte ir zudusi, un valsts atbalsts tā izveidei vairs nav nepieciešams. Tā trešdien, 6. decembrī, trešajā – galīgajā...

Lidostas “Rīga” trīs ceturkšņu peļņa – 5,3 miljoni eiro

Lidostas “Rīga” neto apgrozījums 2023. gada trīs ceturkšņos bija 54,5 miljoni eiro, kas ir par trešo daļu vairāk kā gadu iepriekš, un...

Eiropas Dzelzceļa līnijas: Tiesa ļauj slēgt līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību

Otrdien, 28. novembrī, Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi iepirkumā zaudējušā pretendenta - Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S."...

airBaltic 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedz rekordlielus ieņēmumus

Latvijas lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) kopā ar valdes locekļiem – finanšu direktoru Vitoldu Jakovļevu un operatīvās vadības...

airBaltic oktobrī pārvadā ievērojamu pasažieru skaitu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2023. gada oktobrī pārvadāja 424 800 pasažieru jeb par 28% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pērn. Tādējādi pat pēc...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here