Lembergs: Labie laiki tranzīta nozarē ir pagājuši

Ostu kravu apgrozījumā progress nebūs – uz to nav ko cerēt, intervijā ziņu portālam ventasbalss.lv sacīja Ventspilī ilggadēji valdošās politiskās partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Pēc viņa teiktā, lai arī situācija saistībā ar ostu kravu apgrozījumu ir stabilizējusies, uz neko labāku mēs nevaram cerēt. “Tā kā Krievijas naftas produktiem ir aizliegums, tad es domāju, ka janvāris [ostu darbībā] bija labākais mēnesis un labāk vairāk nebūs,” izteicās politiķis.

Viņš atzina, ka situāciju Ventspilī glābj apstrādes rūpniecība. Lembergs skaidroja, ka pirms divdesmit gadiem tika nolemts, ka Ventspilī nepieciešams strauji attīstīt apstrādes rūpniecību: “Ja mēs to nebūtu izdarījuši, man pat tirpas iet pa kauliem, iedomājoties, kādā smagā krīzē būtu Ventspils.”

“Bet par laimi tas tika izdarīts. Šobrīd apstrādes rūpniecībā strādā divreiz vairāk [darbinieku] nekā ostā,” piebilda politiķis.

Lembergs uzsvēra, ka Ventspilī katru gadu vajadzētu pa vienai jaunai rūpnīcai: “Tam, protams, vajadzīga pārdomāta un atbalstoša valsts politika, bet šobrīd es to nesaskatu, jo nav pietiekams finansējums.”

Tāpat politiķis norādīja uz to, ka šobrīd ir vērojams tranzīta noriets un tas lielākoties noticis pateicoties ASV sankcijām. “Te nav uz ko cerēt – labie laiki ir pagājuši,” piebilda Lembergs.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Darbu LDz atstājis finanšu direktors Razums un kādreizējais valdes loceklis Ēriks Šmuksts

Dzelzceļa nozares melnā svītra turpinās arī “Latvijas dzelzceļā” (LDz). Tur Eiropas līdzfinansētie būvprojekti, kas bija jāpabeidz jau pērn, atkal draud ievilkties. Fondu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here