Lembergs: Lai arī likums paredz, ka jābūt ostu pārvaldības modeļa izvērtējumam, tāds nav saņemts un nav pieejams arī publiski

Lai arī Satiksmes ministrijas izstrādātajos grozījumos “Likumā par ostām”, ar kuriem paredzēts mainīt ostu pārvaldības modeli, Latvijas ostas pārveidojot par valsts kapitālsabiedrībām, teikts, ka jāveic ostu pārvaldības modeļa izvērtējums, tāds nav veikts, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Lai gan “Likuma par ostām” pārējas noteikumu 14. punkts nosaka, ka Ministru kabinetam jāizvērtē Latvijas ostu pārvaldības modeļa atbilstība starptautiskajiem labas pārvaldības principiem, Ventspils pilsētas pašvaldība nav saņēmusi norādīto Ministra kabineta izvērtējumu un tas nav pieejams arī publiski.

“Šis uzdevums nav izpildīts, jo šis izvērtējums nav pieejams. Bet tai likumā dotajā uzdevumā pateikts, ka, no vienas puses, vajag izvērtēt, bet jau ir izdarīts secinājums, ka [ostu pārvaldības modelis] ir jāmaina – bez analīzes jau ir nolemts, ka ir jāmaina. [..] Tas, ka jāizvērtē, tas laikam Ministru kabinetam neko nenozīmē,” komentēja Lembergs.

Savukārt juridiskajā atzinumā nodaļa “Pašvaldības loma nākotnes modelī” sākas ar sekojošu teikumu: “Atbilstoši 06.03.2020 klātienes tikšanās laikā ar Satiksmes ministriju saņemtajiem norādījumiem atzinuma ietvaros tiek analizēti tikai tādi nākotnes modeļi, kas paredz valsts kapitālsabiedrību izveidi, attiecīgi pašvaldībām kapitālsabiedrībās nepieder kapitāla daļas/akcijas”.

“Jau bija nodefinēts, ka pašvaldībām kapitālsabiedrības nepieder, lai gan tagad runā, ka tomēr pieder,” norādīja politiķis.

Pēc Lemberga sacītā, arī šis atzinums pierāda, ka apzināti nav izpildīts uzdevums saskaņā ar “Likuma par ostām” pārejās noteikumu 14. punktu un nav izvērtēta Latvijas ostu pārvaldības modeļa atbilstība starptautiskajiem labas pārvaldības principiem.

Kopumā vērtējot jauno Latvijas ostu pārvaldības modeli, Lembergs norādīja, ka tas demonstrē bezsmadzeņu pieeju politiskiem lēmumiem, kuru mērķis ir viens – izsaimniekot un pārdot Latvijas nacionālo bagātību – Ventspils, Rīgas un Liepājas ostu.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here