Lembergs: Tie, kas tranzītu sagrāva, tagad vēlas, lai atbildību uzņemas citi

2020. gadā Ventspils brīvostā strādājošajos termināļos kopā pārkrauti 12,9 miljoni tonnu kravu, kas ir par 37% mazāk nekā pirms gada. Lai arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzskata, ka ostām jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes, pats ministrs jau divus gadus strādā bez rezultātiem, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Viņš informēja, ka Latvijas ostās pērn pārvadātais kravu apjoms samazinājies par 28%, tai skaitā Rīgas osta pārkrāva 23,687 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,7% mazāk nekā gadu iepriekš, Ventspils ostā kravu apgrozījums samazinājies par 36,9%, bet Liepājas ostā samazinājums ir par 10%, salīdzinot ar 2019. gadu.

“Tas ir pirmais darbības gads, kad ne Rīgas, ne Ventspils brīvostas valdē nav pašvaldību pārstāvju. Tas ir pirmais gads, kad Ventspils brīvostas valdi vada Ģirts Valdis Kristovskis, kurš visiem stāstīja, cik viņš ir ģeniāls vadītājs un cik viņš gudrs, tālredzīgs. Savukārt Linkaits stāstīja, ka tagad nāks kravu jūra; arī jaunais pārvaldnieks solīja debesu brīnumus, bet rezultātu jūs redzat – mīnus 37%,” uzsvēra Lembergs.

“Linkaits un Bordāns, kuri atbild par transportu, stāsta, ka, lūk, krievi iet prom un visiem slikti. Bet kur tad Tallinā tās kravas rodas? Viņiem ir +7%, bet Klaipēdai +3%, lai gan viņiem ir karojošas attiecības ar Krieviju un Baltkrieviju,” norādīja politiķis.

Komentējot Linkaita izteikumus, ka ostām un visiem loģistikas procesa dalībniekiem aktīvi jāstrādā pie alternatīvu kravu piesaistes – kravu diversifikācijas, Lembergs ironiski norādīja, ka “ostu darbības rezultāti parāda, kā Linkaits pie tā jau divus gadus strādā.”

“Tagad viņš ko aicina? Mani aicina? Kas tad to [tranzītu] sagrāva? Es vai viņš? Bordāns vai es? Kariņš vai es? Levits vai es? Ko no manis var prasīt? Redz, kur gada rezultāti tam, ka Lembergs nav Ventspils brīvostas valdē,” norādīja Lembergs.

Foto: F64

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here