Izveidojot valsts kapitālsabiedrību Ventspils ostu pārraudzībai jārēķinās arī ar mazāku Eiropas Savienības (ES) atbalstu, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lembergs atgādināja, ka Ventspils brīvostas pārvalde periodā no 2007.- 2020. gadam ir piesaistījusi Eiropas Savienības struktūrfondu naudu Kohēzijas fonda finansētiem projektiem 131 miljonu eiro vērtībā. “No visām investīcijām 95 miljoni eiro bija Eiropas Savienības nauda, un tikai 36 miljoni eiro – pašas brīvostas nauda,” norādīja politiķis.
Viņš norādīja, ka Ventspils brīvostas pārvaldei pārtopot par kapitālsabiedrību, ES līdzekļus būs iespēja saņemt tikai 50% apmērā, bet nākotnē – 35% apmērā. “Līdz ar to, lai realizētu tos pašus projektus, kas Ventspils ostā realizēti par ES struktūrfondu naudu, ja tā būtu bijusi kapitālsabiedrība, būtu jārealizē ieguldot par 36 miljoniem eiro vairāk brīvostas naudas, nekā tas bija līdz šim,” skaidroja Lembergs.
“Kurš variants izdevīgāks? Linkaits, Bordāns un Kariņš saka – jo vairāk pašiem ir jāmaksā un mazāk ir Eiropas Savienības nauda, jo tas izdevīgāk. Kā jūs domājiet? Tāda ir viņu loģika,” sacīja Lembergs, turpinot, ka “Bet kāds ir mērķis? Nesaņemt Eiropas Savienības naudu un nerealizēt investīcijas projektus. Labs mērķis? Virzīts uz attīstību?”
Viņš to nosauca par bezsmadzeņu pieeju, kuru pamatā ir viens mērķis – izsaimniekot un pārdot Latvijas nacionālo bagātību – Ventspils, Rīgas un Liepājas ostu.
Kā zināms, lielo ostu pārveide par kapitālsabiedrībām varētu notikt 2021. gada otrajā pusē.
Foto: F64