Parakstot sadarbības memorandu, stiprina Latvijas un Vācijas ostu sadarbību

Otro reizi no 26. līdz 28.aprīlim Vācijas pilsētās Lībekā un Hamburgā norisinās Latvijas-Vācijas Ostu dienas, kuru mērķis ir stiprinātu abu valstu sadarbību loģistikas un transporta jomā. Pasākuma ietvaros, parakstot sadarbības memorandu, tika atjaunota vienošanās, ko 2019. gadā noslēdza Latvijas lielās ostas – Rīga, Ventspils un Liepāja – un Vācijas ostas – Hamburga un Lībeka. Latvijas-Vācijas Ostu dienas ar uzrunu atklāja Latvijas Valsts prezidents Egils Levits.

Šodien, 28. aprīlī, tika parakstīts trīspusējs sadarbības memorands, ko no Latvijas puses parakstīja delegācijas vadītājs Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis un Latvijas Stividorkompāniju asociācijas padomes loceklis Jānis Kasalis, no Vācijas puses – Hamburgas ostas (HHM-Port of Hamburg Marketing) vadītājs Aksels Matterns (Axel Mattern). Puses bija vienisprātis, ka parakstītais memorands dos iespēju stiprināt un paplašināt abu valstu sadarbību tranzīta un loģistikas jomā.

“Esmu gandarīts par parakstīto memorandu, tas kalpos par stabilu pamatu Latvijas un Vācijas transporta un loģistikas uzņēmumus sadarbības tālākai paplašināšanai. Šādi augsta līmeņa pasākumi ir nepieciešami, jo parāda valstu un uzņēmēju vienoto redzējumu biznesa potenciāla attīstībai un jaunu iespēju meklēšanai, kas ir būtiski šī brīža ģeopolitiskajā situācijā,” uzsver Uldis Reimanis.

Latvijas-Vācijas Ostu dienu pasākumu ietvaros Latvijas delegācija apmeklēja Hamburgas un Lībekas ostas, iepazīstoties ar to darbību un attīstības plāniem. Tāpat delegācijas dalībnieki tikās ar Vācijas transporta loģistikas uzņēmumiem, uzklausot to biznesa pieredzi un pārrunājot nākotnes sadarbības iespējas.

Latvijas delegācijā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Rīgas Brīvostas, Ventspils brīvostas, Liepājas SEZ, AS “Latvijas dzelzceļš” un citiem Latvijas transporta un loģistikas uzņēmumiem.

Latvijas Stividorkompāniju asociācija apvieno lielākos uzņēmumus Ventspils, Liepājas un Rīgas ostās, kas nodrošina 95% kravu pārvadājumus Latvijas ostās.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here