Rīgas sabiedriskajā transportā samazinās mēneša biļetes cenu un mainīs braukšanas biļešu klāstu

Lai motivētu pasažierus sabiedrisko transportu izmantot regulāri, no 31. decembra būtiski tiks samazinātas mēneša biļešu cenas, un turpmāk mēneša biļete visiem sabiedriskā transporta veidiem maksās 30 eiro, līdzšinējo 50 eiro vietā. Tāpat no 31. decembra tiks ieviests jauns biļetes veids – 90 minūšu biļete, kuras cena visiem pasažieriem būs 1.50 eiro un tā aizstās līdzšinējās viena brauciena un vienas stundas biļetes. Plānotās izmaiņas paredz arī vienkāršot braukšanas biļešu klāstu. Pasažieriem, kuri sabiedriskajā transportā brauc bez maksas, nekādas izmaiņas nebūs arī pēc 31. decembra, savukārt pasažieriem, kuriem ir Rīgas domes piešķirtā daļējā (piemēram, studenti, pedagogi u.c.) atlaide, no 31. decembra mēneša biļeti visiem transporta veidiem varēs iegādāties ar 50% atlaidi, proti, par 15 eiro, līdzšinējo 16 eiro vietā. Strādājošie vecuma pensionāri no 31. decembra Rīgas sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas.

MĒNEŠA BIĻETES

No 31. decembra būtiski tiek samazināta mēneša biļetes cena visiem transporta veidiem, visām mēneša dienām, kuras cena būs 30 eiro, līdzšinējo 50 eiro vietā. Mēneša biļetes darba dienām par 40 eiro, viena autobusa, trolejbusa vai tramvaja maršruta mēneša biļete visām dienām par 35 un darba dienām par 30 eiro tirdzniecībā vairs nebūs pieejamas.

Pasažieriem, kuri izmanto Rīgas domes piešķirtās daļējās atlaides – Rīgas medicīnas iestāžu darbinieki, studenti, pedagogi, sociālie darbinieki, daudzbērnu ģimeņu vecāki un strādājošie izdienas pensionāri mēneša biļeti visiem transporta veidiem visām mēneša dienām varēs iegādāties ar 50% atlaidi, proti, par 15 eiro.

LAIKA BIĻETES

Līdz ar biļešu klāsta izmaiņām no 31. decembra visiem pasažieriem būs pieejamas 90 minūšu biļetes, kuras cena būs 1.50 eiro. 90 minūšu biļetes cena būs vienāda gan Rīdzinieka karšu lietotājiem, gan pasažieriem, kuriem šādas kartes nav.

Arī turpmāk pasažieriem būs pieejama 24 stundu biļete, kuras cena tāpat kā līdz šim būs 5 eiro. Tirdzniecībā būs pieejama arī biļete trim dienām, kas maksās 8 eiro, kā arī 5 dienu biļete par 10 eiro.

BRAUCIENA BIĻETES

Brauciena biļetes būs pieejamas tikai 22. maršruta autobusā pie vadītāja un, tāpat kā līdz šim, autobusā biļetes varēs iegādāties, norēķinoties ar bankas karti. Brauciena biļete būs vienas brauciena pašizmaksas cenā – 2 eiro.

PĀREJAS PERIODS

Visas biļetes, kas iegādātas līdz 31. decembrim varēs izmantot 60 dienas. Neizmantotās biļetes varēs atgriezt “Rīgas satiksmei” 12 mēnešu laikā no iegādes brīža, saņemot naudu 100% apmērā par neiztērēto periodu.

Patlaban sistēmā ir 135 dažādi biļešu veidi un daudzus no tiem izmanto neliels pasažieru skaits, piemēram, 5 biļetes 24 stundām visos maršrutos, izmantojamas 15 dienu laikā, kuras cena ir 25 eiro iegādājas vien 0.01% no visiem pasažieriem, savukārt šāda biļešu klāsta administrēšana ir ļoti sarežģīta un prasa lielus finanšu resursus.

Jaunākie raksti

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Darbu LDz atstājis finanšu direktors Razums un kādreizējais valdes loceklis Ēriks Šmuksts

Dzelzceļa nozares melnā svītra turpinās arī “Latvijas dzelzceļā” (LDz). Tur Eiropas līdzfinansētie būvprojekti, kas bija jāpabeidz jau pērn, atkal draud ievilkties. Fondu...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here