Satiksmes ministrs: Par četriem mēnešiem kravu kritums ostām varētu būt mīnus 38%

Kamēr Rīgas un Liepājas ostu projektiem novirzīti 45,29 miljoni eiro, Ventspils ostai pirmo reizi vēsturē finansējums nav paredzēts vispār. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) skaidro, ka Ventspils ostai acīmredzot nebija gatavi projekti, kur naudu ieguldīt.

Intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauda, ka kravu kritums ostās varētu saglabāties.

“Nekas šajā gadā nav mainījies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas mīnuss pret pagājušo gadu saglabājas būtisks – par četriem mēnešiem kravu kritums ostām varētu būt mīnus 38%. Mēs rēķināmies, ka tāds tas varētu saglabāties,” pauda Linkaits.

“No valsts viedokļa ir svarīgi, lai šis ostas savā starpā nekonkurētu, tāpēc mēs arī šobrīd strādājam pie ostu pārvaldības reformas,” uzsvēra Linkaits.

Vaicāts, kāpēc šogad Rīgas un Liepājas ostu projektiem novirzīti vairāk nekā 45 miljoni eiro, kamēr Ventspils ostām paredzētais finansējums ir nulle, Linkaits norādīja, ka “Ventspils ostai acīmredzot nebija gatavi projekti.”.

“Ir labi projekti Rīgā. Ir labi projekti Liepājā. Ventspilī nekas tāds nebija,” piebilda ministrs.

“Skatoties uz Ventspils ostu, tur ir daudz pagātnes darbu, kas ir jāsakārto,” norādīja Linkaits.

Tikmēr Ventspils mērs Aivars Lembergs, komentējot valdības attieksmi pret Ventspils ostu, norādīja, ka mērķis ir nožņaugt Ventspils ostu, lai viņa vispār pārstāj darboties.

“Tas neapšaubāmi ir saistīts ar to, ka Ventspils brīvostas valdē vairs nav pārstāvēti pašvaldību pārstāvji un Ventspils brīvostas ostā pārvaldnieks ir valdošās koalīcijās iecelts. Gala rezultāts ir tāds, ka Ventspils ostu infrastruktūrai nauda ir nulle – nauda ir tikai Liepājai un Rīgai,” sacīja Lembergs.

Jaunākie dati par kravu apgrozījumu Latvijas lielākajās ostās liecina, ka visdramatiskākais apgrozījuma kritums joprojām vērojams Ventspils ostā, kur pārkrauto kravu apjoms jau otro mēnesi pēc kārtas ir par 40% mazāks nekā gadu iepriekš.

Kravu apgrozījuma kritums vērojams arī Rīgas un Liepājas ostās, kur kritums ir attiecīgi par 25,2% un 14,5% mazāk, salīdzinot ar kravu apgrozījumu pērn četros mēnešos.

Foto: Valsts kanceleja

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here