Vilnītis par ostu reformu: Lēmumiem ir jābūt saimnieciskiem, nevis politiskiem

Nedrīkst brutāli atņemt pilsētai ostu un nodot kapitālsabiedrībai ar miglā tītiem mērķiem, intervijā “Neatkarīgajai” sacīja Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis.

Runājot par valdības plāniem pārņemt valsts kontrolē arī Liepājas ostu, Vilnītis norādīja, ka “Liepāja turēsies pretī visiem spēkiem.”

“Šajā smagajā cīņā mēs runājam par 65% no visas pilsētas teritorijas, jo tieši tik liela platība ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārziņā. Šeit nav stāsts par personālijām Liepājas SEZ vadībā, kā to mēģina pasniegt, – tas ir operatīvi atrisināms jautājums, bet mēs runājam par mūsu pilsētas lielāko teritorijas daļu. Liepājas saknes ir ostā, nevis otrādi, tāpēc nedrīkst jaukt loģiku. Es saprotu, ka jautājums ir par godīgumu un caurspīdīgu lēmumu pieņemšanu. Šos jautājumus var atrisināt koleģiāli – tāpēc nav jāpārņem osta! Nedrīkst brutāli atņemt pilsētai tās vislielākos aktīvus un nodot kapitālsabiedrībai ar miglā tītiem mērķiem. Pagaidām nav nedz biznesa plāna, nav stipro un vājo pušu analīzes, nav finansiālā un juridiskā izvērtējuma,” sacīja Vilnītis.

“Mēs neesam saņēmuši nevienu loģiski pamatotu argumentu, tikai to, ka tiek pieminēta steidzamība, ir zvērinātu advokāta biroja “Kronbergs Čukste LEVIN” pētījums, kurā Liepāja nav analizēta, bet tikai trīs reizes pieminēta, tāpat Liepāja atsevišķi nav pētīta arī Pasaules bankas pētījumā 2011. gadā. Mēs dzirdam tikai to, ka ostu pašvaldībai vajag atņemt. Skatoties kravu apgrozījumus, redzam, ka Liepājā šogad ir vismazākais kravu apgrozījuma kritums starp Baltijas valstu ostām. Sacenšamies ar Klaipēdas ostu – vienu mēnesi viņiem ir labāki rezultāti, citā mums. Šobrīd jautājums nav par kopējo kravu apgrozījumu, bet par ostas spēju nezaudēt kravas. Šā gada 8 mēnešos kravu apgrozījuma kritums Liepājā sastāda 8%, Klaipēdā 10%, bet Ventspilī ap 50% un Rīgā ap 30%,” skaidroja Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs.

“Arī krīzes apstākļos esam spējuši izveidot jaunu savienojumu – tagad no Liepājas ostas regulārie reisi notiek uz Vāciju un Zviedriju. Visi, gan Latvijas Valsts prezidents, gan Ministru prezidents, gan Satiksmes ministrija, kas viesojušies Liepājā pēdējā gada laikā, gan bankas mūsu darbu labi novērtē,” turpināja Vilnītis.

“Šobrīd ostas valdē ir trīs ministrijas, trīs pašvaldību un trīs vietējo uzņēmumu pārstāvji, kas, manuprāt, ir ļoti labs darbības modelis, jo šeit saskaras valsts, pašvaldības un biznesa intereses. Šādu modeli ostās piedāvā izveidot arī Ventspils un Rīga, bet, vai tas sakritīs ar Satiksmes ministrijas redzējumu – šaubos par to. Savukārt trīs no piecām valdību veidojošajām partijām izprot situāciju un aizstāv Liepājas pilsētu un mūsu SEZ vadības modeli. Tomēr gribu uzsvērt, ka lēmumiem ir jābūt saimnieciskiem, nevis politiskiem. Pagaidām saimniecisko pamatojumu neesam sadzirdējuši,” pauda Vilnītis.

Jaunākie raksti

Saeima konceptuāli atbalsta ieceri pagarināt termiņu Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu likvidācijai

Saeima konceptuāli atbalstījusi par steidzamiem atzītos grozījumus, kas paredz pagarināt termiņu Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu likvidācijai. Saeimas Tautsaimniecības,...

Vitenbergs: Iespējams AS “Latvijas dzelzceļš” tiks restrukturizēts

Iespējams, valstij piederošais koncerns AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) tiks restrukturizēts, arī apvienojot tā meitas uzņēmumus, LTV raidījumā "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs...

Latvijas ostas pielāgojas jaunajai ģeopolitiskajai situācijai un kāpina apgrozījumu

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) apkopotajiem datiem, 2022. gadā par 15,2 % pieaudzis kravu pagrozījums Latvijas ostās salīdzinājumā ar 2021. gadu. Kopējais...

Lembergs: Ostu reforma rāda, ka Kariņa valdība nicina Latviju

Ar ostu reformu Kariņa valdība vēlējās atgriezt PSRS laikus Latvijā, sacīja Ventspils pilsētas domes deputāts Aivars Lembergs. Lembergs atgādināja,...

Vitenbergs: Es nevaru apgalvot, ka 100% uzticos “airBaltic” vadībai

Es nevaru apgalvot, ka 100% uzticos “airBaltic” vadībai, intervijā “Neatkarīgajai” sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs. “Martins Gauss un visa...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here