Vītoliņš: Pastāv risks, ka rūpnieciskā attīstība Ventspilī var apstāties

Jau augusta beigās varētu tikt pieņemti grozījumi likumprojektā “Par ostām”, kā rezultātā Rīgas un Ventspils ostas kļūtu par kapitālsabiedrībām. Ventspils mērs Jānis Vītoliņš neslēpj, ka situācija Ventspils ostā šobrīd ir kritiska un ostu reforma to varētu tikai pasliktināt.

Kā zināms, deputāti likumprojektam “Par ostām” ir noteikuši priekšlikumu iesniegšanas termiņu līdz 20. augustam. Lai arī Ventspils pilsētas dome ir jau izveidojusi īpašu darba grupu, kurā apspriest veidu, kā valstij un pašvaldībai turpmāk sadarboties, kā preses konferencē atklāja Vītoliņš, valsts uzskata, ka šai darba grupai vajadzētu sākt strādāt tikai tad, kad tiks pieņemti grozījumi likumā.

“Mēs bijām iedomājušies to visu savādāk – ka būs diskusija un viedokļu apmaiņa par šiem likuma grozījumiem, kas ir ļoti būtiski,” piebilda Vītoliņš.

Viņš uzsvēra, ka likuma grozījumi nosaka, ka kapitālsabiedrības akciju turētāja no valsts puses būs Satiksmes ministrija, Finanšu ministrija, Ekonomikas ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Tāpat akcijas varēs piederēt arī pašvaldībai ar nosacījumu, ka valstij būs ne mazāk kā divas trešdaļas kapitāldaļu. Līdz ar to, kā norādīja Ventspils mērs, “šeit nav paredzēta pašvaldību spēja ietekmēt lēmumus. [..] Likumprojektā nav minēts ne vārds par to, kā pašvaldība varētu piedalīties šai pārvaldē.”

Ventspils pilsētas dome gan vēl iesniegšot savus priekšlikumus.

Vienlaikus Vītoliņš atzina, ka ar Ventspils brīvostas pārvaldi sadarboties nav viegli, jo Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētāja Inguna Strautmane uzskata, ka “īpašums nav nekas un valdījums ir viss.”

“Tas nekas, ka pašvaldībai pieder īpašums. Pašlaik iznāk tāda absurda situācija, jo, ja mēs kā pašvaldība vēlamies realizēt kādu projektu, tad zemes gabals, kur projekts paredzēts, būtu jāizņem no brīvostas valdījuma, bet brīvosta saka, ka to nevar,” uzsvēra Ventspils mērs.

Viņš atgādināja, ka kravu apgrozījums Ventspils ostā ir samazinājies divas reizes, kā rezultātā samazinājušies arī Ventspils brīvostas ieņēmumi, un pastāvot pārliecība, ka tas neapstāties. “Līdz ar to “Ventas ostai”, kas būs jaunie Ventspils brīvostas saimnieki, nebūs resursi, lai turpinātu to politiku, ko esam veidojuši kopš 2002. gada, veidojot atbilstošu infrastruktūru utt. Parādās risks, ka “Ventas ostai” nebūs finanses, lai rūpnieciskos objektus realizētu,” uzsvēra Vītoliņš.

Tāpēc pastāvot augsts risks, ka rūpnieciskā attīstība Ventspilī dēļ ostu reformas varētu apstāties.

Kā zināms, arī iepriekšējais Ventspils mērs Aivars Lembergs izteicis bažas, ka Ventspils brīvostai var iestāties maksātnespēja.

“Kristovska vadība rada ļoti lielus, augstus riskus, ka brīvostas pārvalde nespēs atmaksāt kredītus. Tā var nonākt maksātnespējas bankrota procesā. Vienlaicīgi esmu ļoti norūpējies par to, ka domes īpašums, kurš nodots lietošanā Kristovska faktiski vadītajai brīvostas valdei, tiek izmantots arvien neefektīvāk, nelietderīgāk,” norādījis Lembergs.

Kā zināms, pērn valstij nācās Ventspils brīvostas pārvaldei izsniegt aizdevumu 15,3 miljonu eiro apmērā. Aizdevums bija paredzēts kredītiestāžu izsniegto būvniecības kredītu pārkreditēšanai un sākto būvniecības projektu kreditēšanai.

Par labu valstij tika ieķīlāti vairāki Ventspils pašvaldībai piederoši nekustamie īpašumi.

Foto: F64

Anete Jansone
Anete Jansone
Tranzītbizness.lv

Jaunākie raksti

No 1. oktobra uz eksperimenta laiku tiks atklāts jauns maršruts Daugavpils–Līvāni

Lai iedzīvotāji vakarpusē varētu nokļūt no Daugavpils Serguntā, Nīcgalē un Līvānos (un otrādi), no 2021. gada 1. oktobra uz eksperimenta laiku –...

Augustā lidostā “Rīga” apkalpoti divreiz vairāk pasažieru nekā pērn

Šī gada augustā lidostā "Rīga" apkalpoti 390,5 tūkstoši pasažieru, divas reizes vairāk nekā 2020. gada augustā un par 31,2 % vairāk nekā...

Ventspils dome dara vairāk investoru piesaistei brīvostai nekā pati Ventspils brīvosta

Komentējot Ventspils brīvostas pārstāvja Ģirta Valda Kristovska pārmetumus, ka “Ventspils domes piekoptā ostas politika uzsēžas uz sēkļa” un brīdinājumu, ka Vītoliņam vajadzētu...

Visi vilciena reisi maršrutā Rīga–Gulbene tiks izpildīti visu gadu

Šodien, 17. septembrī, Sabiedriskā transporta padome lēma, ka vilciena maršrutā Rīga–Gulbene reiss, kas Rīgā sestdienās tiek uzsākts plkst.8.01 un Gulbenē – plkst.18.11,...

Pasažieru skaits lidostā “Rīga” augustā sasniedz gandrīz pusi no pirmskrīzes apjoma

Palielinoties vakcinācijas aptverei un paplašinoties ceļošanas iespējām, lidostā “Rīga” turpinājis pieaugt apkalpoto lidojumu un pasažieru skaits. Šā gada augustā tas pārsniedzis 390...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here