Reģionālo pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai piešķir 29,9 milj. eiro

Lai nodrošinātu reģionālo sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību, valdība šodien, 25. oktobrī, atbalstīja 29,9 milj. eiro piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu kompensēšanai 2022. gadā. Reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai iedzīvotājiem biļešu cenu pārskatīšana nav plānota.

Valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas piedāvāto risinājumu segt reģionālo pārvadātāju zaudējumus no diviem finanšu avotiem. Kopumā 2022. gadā reģionālajiem pārvadātājiem zaudējumus segs 29,9 milj. eiro apmērā, t.sk., 18,5 milj. eiro pārvadājumiem ar autobusiem un 11,4 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Finansējums 10 milj. eiro apmērā piešķirts no “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem”, kur 9,1 milj. eiro paredzēts reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem un 892 109 eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Savukārt 19,9 milj. eiro finansējums rasts, pārdalot budžeta līdzekļus no budžeta programmas “Dotācijas jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei”. No šīs summas 9,4 milj. eiro paredzēti zaudējumu segšanai pārvadājumiem ar autobusiem, un 10,5 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu. Naudas pārdale bija iespējama, jo Covid-19 pandēmijas u.c. apstākļu dēļ tika iekavēta jauno elektrovilcienu piegāde un šogad finansējums netiks pilnībā izlietots.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai plānotais zaudējumu apmērs 2022. gadā ir lielāks nekā piešķirtais finansējums. Šogad zaudējumu pieaugumu ietekmē pasažieru skaits reģionālās nozīmes pārvadājumos – lai arī pasažieru skaits pieaug, tomēr sabiedriskā transporta pakalpojumu nozare no pandēmijas izraisītajām sekām atkopjas lēnām nekā plānots.

Tāpat nozares darbību būtiski ietekmē Krievijas karadarbība Ukrainā un noteiktās sankcijas, kā rezultātā ievērojami pieaugušas energoresursu, tai skaitā, degvielas u.c. preču un pakalpojumu cenas. Lai nodrošinātu reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību, nav plānots pārskatīt biļešu cenas un braukšanas maksas atvieglojumus atbilstoši faktiskajām izmaksām. Vienlaikus izmaksu kāpums ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas rada papildu zaudējumus pārvadātājiem.

Jaunākie raksti

Liepājas SEZ pārvalde turpina īstenot ieceri par atkrastes vēja enerģijas nozares centra izveidi Baltijas jūras austrumu daļā

LIAA rīkotajā seminārā par Latvijas atkrastes vēja enerģijas uzņēmējdarbības potenciālu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis iepazīstināja ar paveikto,...

Ar “Liepājas autobusu parku” sadarbību neplāno pārtraukt, neraugoties uz daudziem atceltajiem reisiem

Bērns paliek autobusa pieturā un nepaspēj uz skolu, pastāvīgi kavēts darbs un pat mēnešiem gaidīta ārsta vizīte palaista garām. Ilgstoši tā ir...

Apstiprina jaunajiem elektrovilcieniem piešķirtā finansējuma pārdali pa gadiem

Šodien, 19. septembrī, valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) rosinātās izmaiņas normatīvajā regulējumā, nodrošinot iepriekš piešķirtā valsts finansējuma pārdali pa gadiem atbilstoši jauno...

Puse Latvijas iedzīvotāju ar sabiedrisko transportu pārvienojas vismaz reizi nedēļā

Daudzviet Eiropā no 16. līdz 22. septembrim ar saukli “Taupi enerģiju” norisināsies tradicionālā Eiropas mobilitātes nedēļa, kurā aicina iedzīvotājus pēc iespējas mazāk...

Briškens prasīs skaidrot atceltos autobusu reisus un “Rail Baltica” projekta izmaksas

Stājoties amatā, satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzdevis “Autotransporta direkcijai” (ATD) skaidrot situāciju saistībā ar regulāri atceltajiem reģionālajiem autobusu reisiem. Tāpat ministrs pieprasījis...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here