Reģionālo pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai piešķir 29,9 milj. eiro

Lai nodrošinātu reģionālo sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību, valdība šodien, 25. oktobrī, atbalstīja 29,9 milj. eiro piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu kompensēšanai 2022. gadā. Reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai iedzīvotājiem biļešu cenu pārskatīšana nav plānota.

Valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas piedāvāto risinājumu segt reģionālo pārvadātāju zaudējumus no diviem finanšu avotiem. Kopumā 2022. gadā reģionālajiem pārvadātājiem zaudējumus segs 29,9 milj. eiro apmērā, t.sk., 18,5 milj. eiro pārvadājumiem ar autobusiem un 11,4 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Finansējums 10 milj. eiro apmērā piešķirts no “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem”, kur 9,1 milj. eiro paredzēts reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem un 892 109 eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Savukārt 19,9 milj. eiro finansējums rasts, pārdalot budžeta līdzekļus no budžeta programmas “Dotācijas jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei”. No šīs summas 9,4 milj. eiro paredzēti zaudējumu segšanai pārvadājumiem ar autobusiem, un 10,5 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu. Naudas pārdale bija iespējama, jo Covid-19 pandēmijas u.c. apstākļu dēļ tika iekavēta jauno elektrovilcienu piegāde un šogad finansējums netiks pilnībā izlietots.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai plānotais zaudējumu apmērs 2022. gadā ir lielāks nekā piešķirtais finansējums. Šogad zaudējumu pieaugumu ietekmē pasažieru skaits reģionālās nozīmes pārvadājumos – lai arī pasažieru skaits pieaug, tomēr sabiedriskā transporta pakalpojumu nozare no pandēmijas izraisītajām sekām atkopjas lēnām nekā plānots.

Tāpat nozares darbību būtiski ietekmē Krievijas karadarbība Ukrainā un noteiktās sankcijas, kā rezultātā ievērojami pieaugušas energoresursu, tai skaitā, degvielas u.c. preču un pakalpojumu cenas. Lai nodrošinātu reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību, nav plānots pārskatīt biļešu cenas un braukšanas maksas atvieglojumus atbilstoši faktiskajām izmaksām. Vienlaikus izmaksu kāpums ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas rada papildu zaudējumus pārvadātājiem.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here