Reģionālo pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai piešķir 29,9 milj. eiro

Lai nodrošinātu reģionālo sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību, valdība šodien, 25. oktobrī, atbalstīja 29,9 milj. eiro piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumu kompensēšanai 2022. gadā. Reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai iedzīvotājiem biļešu cenu pārskatīšana nav plānota.

Valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas piedāvāto risinājumu segt reģionālo pārvadātāju zaudējumus no diviem finanšu avotiem. Kopumā 2022. gadā reģionālajiem pārvadātājiem zaudējumus segs 29,9 milj. eiro apmērā, t.sk., 18,5 milj. eiro pārvadājumiem ar autobusiem un 11,4 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Finansējums 10 milj. eiro apmērā piešķirts no “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem”, kur 9,1 milj. eiro paredzēts reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem un 892 109 eiro pārvadājumiem ar vilcienu.

Savukārt 19,9 milj. eiro finansējums rasts, pārdalot budžeta līdzekļus no budžeta programmas “Dotācijas jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei”. No šīs summas 9,4 milj. eiro paredzēti zaudējumu segšanai pārvadājumiem ar autobusiem, un 10,5 milj. eiro pārvadājumiem ar vilcienu. Naudas pārdale bija iespējama, jo Covid-19 pandēmijas u.c. apstākļu dēļ tika iekavēta jauno elektrovilcienu piegāde un šogad finansējums netiks pilnībā izlietots.

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai plānotais zaudējumu apmērs 2022. gadā ir lielāks nekā piešķirtais finansējums. Šogad zaudējumu pieaugumu ietekmē pasažieru skaits reģionālās nozīmes pārvadājumos – lai arī pasažieru skaits pieaug, tomēr sabiedriskā transporta pakalpojumu nozare no pandēmijas izraisītajām sekām atkopjas lēnām nekā plānots.

Tāpat nozares darbību būtiski ietekmē Krievijas karadarbība Ukrainā un noteiktās sankcijas, kā rezultātā ievērojami pieaugušas energoresursu, tai skaitā, degvielas u.c. preču un pakalpojumu cenas. Lai nodrošinātu reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību, nav plānots pārskatīt biļešu cenas un braukšanas maksas atvieglojumus atbilstoši faktiskajām izmaksām. Vienlaikus izmaksu kāpums ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas rada papildu zaudējumus pārvadātājiem.

Jaunākie raksti

Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem...

Vasaras lidojumu sezonā lidostā “Rīga” plašs galamērķu klāsts un 11 jaunumi

Vasaras lidojumu sezonu, kas sāksies svētdien, 26. martā, lidosta “Rīga” uzsāks ar 11 jauniem galamērķiem, būtiski paplašinot avio savienojumu klāstu no Rīgas,...

Amatu pamet Ventspils brīvostas pārvaldnieks Purmalis

Pēc savstarpējas vienošanās ar Ventspils brīvostas valdi ar 2023. gada 1. martu darba attiecības ar Ventspils brīvostas pārvaldi pārtraucis līdzšinējais Ventspils brīvostas...

Lembergs: Labie laiki tranzīta nozarē ir pagājuši

Ostu kravu apgrozījumā progress nebūs – uz to nav ko cerēt, intervijā ziņu portālam ventasbalss.lv sacīja Ventspilī ilggadēji valdošās politiskās partijas "Latvijai un Ventspilij"...

Gads Latvijas lielākajās ostās sācies ar kravu apgrozījuma pieaugumu

Latvijas ostās gads sācies ar pārkrauto kravu apjoma pieaugumu – kopumā gada pirmajā mēnesī ir pārkrauts 4,1 miljons tonnu kravu, kas ir...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here