Valdība atbalsta valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgu atvēršanu

No 2021. gada valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus tiks atvērts brīvai konkurencei. To paredz Satiksmes ministrijas sagatavotais un šodien Ministru kabinetā apstiprinātais konceptuālais ziņojums. Turpmāk valsts autoceļu uzturēšanas pakalpojumu sniedzēji tiks izvēlēti atklātā konkursā, nodrošinot efektīvāku valsts budžeta līdzekļu izlietojumu. Ņemot vērā gan līdzīgu praksi pašvaldību ceļu apsaimniekošanā, gan citās valstīs, publiskā iepirkuma rezultātā valsts nākotnē iegūtu labāku cenu par autoceļu ikdienas uzturēšanas pakalpojumiem.

“Valsts kā pasūtītājs ir ieinteresēta iegūt kvalitatīvu pakalpojumu par iespējami zemāku cenu, un to varam panākt, veicinot konkurenci un spēcīgu privāto piedāvājumu. Vienlaikus šī ir iespēja mazināt sezonalitātes ietekmi uz cenām ceļu nozarē kopumā, kas turpmāk varētu mazināt arī izmaksas ceļu būvniecībā,” uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Publiskā iepirkuma rezultātā valsts autoceļu uzturēšanas pakalpojumi tiks iepirkti brīvas konkurences apstākļos, nepalielinot uzturēšanai nepieciešamo finansējumu. Savukārt ietaupītos līdzekļus būs iespējams izlietot papildu autoceļu uzturēšanas darbiem vai autoceļu remontiem.

Konceptuālais ziņojums paredz, ka atklāto konkursu rīkos un līgumus par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem slēgs valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi”. Valsts autoceļu tīklu iepirkumā plānots sadalīt vismaz 16 daļās jeb lotēs, lai uz to apkalpošanu varētu pretendēt iespējami daudzi komersanti.

“Iepirkumā varēs piedalīties arī līdzšinējais ceļu uzturētājs – VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs”, kuram dalība atklātā konkursā liks izvērtēt arī savas darbības efektivitāti. Valsts kā uzņēmuma īpašnieks iegūs arī šai ziņā,” skaidro satiksmes ministrs.

Pašlaik spēkā esošais Satiksmes ministrijas un “Latvijas Autoceļu uzturētāja” deleģēšanas līgums par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu beidzas šā gada beigās, bet jaunie uzturēšanas līgumi varētu stāties spēkā pirms nākamās ziemas sezonas – 2021. gada rudenī. Līdz tam valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus, noslēdzot jaunu līgumu, turpinātu veikt LAU, lai nodrošinātu pakalpojuma nepārtrauktību un valsts autoceļu uzturēšanu atbilstošā kārtībā.

Konceptuālais ziņojums paredz, ka līdz šā gada 1.oktobrim ir jāizstrādā grozījumi Ministru kabineta noteikumos par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli, pārskatot valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības.

Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu. Ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Nepieciešamība izvērtēt iespēju no 2021. gada atvērt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgu citiem pakalpojumu sniedzējiem, nosakot autoceļu uzturēšanas standartu vasaras un ziemas sezonai, ir iekļauta Valdības rīcības plānā.

Jaunākie raksti

Lembergs: “Rail Baltic” projektam jau vajadzēja būt pabeigtam, bet tā vietā ir risks, ka to nepabeigs vispār

Pastāv risks, ka dzelzceļa projektu "Rail Baltica" varētu arī nepabeigt, norādīja partijas "Latvijai un Ventspilij" valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Rīgas lidosta pērn strādājusi ar 1,6 miljonu eiro lielu peļņu

RIX Rīgas lidosta 2023. gadu noslēgusi ar 1,6 miljonu eiro peļņu, kas ir par 1,3 miljoniem jeb 4,6 reizes vairāk nekā gadu...

Valsts prezidents aicina nodrošināt pasažieriem prognozējamu un netraucētu pasažieru vilcienu kustību

27. februārī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs Rīgas pilī tikās ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu, lai runātu par aktuālajiem ar satiksmes nozari saistītajiem...

AS prasa Siliņai skaidrot “Rail Baltica” projekta reālos apjomus, finansējumu, nodošanas termiņus un pārvaldību

“Rail Baltica” projekts (RB) ir lielākais infrastruktūras objekts visā Baltijas reģionā – tā realizācijai ir nozīmīga ietekme gan uz Latvijas tautsaimniecību, gan...

Gada sākumā pieaug apgrozījums atsevišķās ostās un kravu segmentos; vienlaikus kopējais kravu apjoms samazinājies

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un...

Līdzīgi raksti

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here